Friday, September 9, 2016

TBR # september 2016

Ne pravim liste kada je čitanje u pitanju. Imam spisak knjiga koje želim da pročitam, to da, ali nikada nisam imala spiskove za čitanje preko raspusta, čitanje preko leta. zime ..... Ne. Čitam ono što mi dođe pod ruku. Čitam ono što me u tom trenutku privuče ili ono što je u skladu sa mojim trenutnim mislima, raspoloženjem, preokupacijama. Ukoliko mi se knjiga ne dopadne, ne mučim se, jednostavno je ostavim. Nekima se vratim kasnije, nekima nikada više. Imam i previše godine,a i previše čitalačkog staža da bih sebe mrcvarila i mučila čitanjem nečega što  mi ne prija. 
Imam puno nepročitanih knjiga u svojoj biblioteci, i stalno ih kupujem, imam biblioteku pored zgrade ( ćerkica i ja smo članovi pa imamo ritual zajedničkih odlazaka tamo i biranja knjiga), imam  odličnu biblioteku na poslu..... Toliko  mnogo knjiga, a tako malo vremena :-)))))))


Za ovaj septembar sam planirala da pročitam četiri knjige, jedna je moja, preostale tri su pozajmljene iz lokalne biblioteke. 

 Ana Houp - Pomen 

‚‚ London 1920. grad se priprema da obeleži dvogodišnjicu završetka Velikog rata i oda počast Neznanom junaku. Rat još uvek progoni mnoge: Heti, učiteljicu plesa koja živi sa majkom i bratom koji se sa fronta vratio nem... Evelin, koju svakodnevni rad sa vojnim invalidima podseća na njen sopstveni gubitak.  Ejdu, koja pogledom po ulicama traži svog sina, ubeđena da je možda ipak preživeo. Jednoga dana mladić će kročiti na njena vrata, donoseći sa sobom tajnu koja će povezati sudbine ovih žena‚‚
Ova knjiga je iz moje biblioteke .

Judžinija Kim - Kaligrafova kći 

‚‚ Godine 1910. u Koreji, učeni kaligraf i njegova žena su dobili kćer. Devojčica se trudila da bude poslušna kći i da živi u skladu sa konfučijevskim učenjem svog oca i hrišćanskom verom svoje majke. Ali kako bi izbegla ugovoreni brak, Nađin odlazi u carsku palatu i postaje princezina družbenica‚‚

Horhe Semprun- Dvadeset godina i jedan dan 

U selu Kismondo, 18. jula 1956. godine bogata porodica Avenadnjo odlučuje da kroz muzčnu teatralnu predstavu na svom imanju, poslednji put podseti na ubistvo jednog svog člana porodice na početku građanskog rata, i na krivicu seljaka za tu smrt. Tom činu prisusvuje američki istoričar koji piše o španskom građanskom ratu, ali i komesar Političko- socijalne brigade koji veruje da će tu uspeti da uhvati lidera zabranjene Komunističke partije. Sledeći svoje različite motive, obojica istražuju po nedavnoj prošlosti porodice, i posebno po tajnim odnosima prelepe i enigmatske udovice Mersedes. 

Karen Svon - Savršen poklon 

‚‚Lora Kaningam želi da zakpa svoju intimnu prošlost i da očuva harmoničan život pored mora, uspešan posao juvelira i dugogodišnju vezu. U njenu radnju dolazi čovek koji naručuje ogrlicu sa sedam ornamenata za rođendan voljene supruge. Svaki ornament predstavlja životnu priču njegove supruge. Kao i ornamenti na ogrlici tako se i ogoljene tajne i razotkrivene istine nižu jedna za drugom‚‚


Prva knjiga sa spiska pripada mojoj biblioteci, kupljena je poodavno i čeka svoj red za čitanje. Preostale tri knjige sam pozajmila iz biblioteke.  Knjige sam birala po poleđinskom  rezimeu :-)))) Poslednja knjiga sa spiska je izabrana za čitanje u prevozu :-)))) U pitanju je ljubavni roman, nadam se da nije baš onaj klasičan ljubić, a ja sam inače veliki ljubitelj nakita pa mi se učinilo da bi mi mogla biti zanimljiva.

Kako vam se čini moj izbor? Da li ste imali priliku da čitate neke od navedenih knjiga? Ukoliko imate predloge i preporuke za čitanje, pišite, a ovim knjigama se vraćam kada ih pročitam da podelim utiske sa vama. 

No comments:

Post a Comment