Monday, July 11, 2016

Bookworm Tag

Treba li da pišem o tome koliko volim tagove? :-))) Posebno one knjiške....Volim ih, jako. Uradila sam ih već nekoliko na svom blogu. Ovaj tag kruži domaćom blogosferom, bez nekog odredjenog naslova, moram da primetim. Naslov sam  pozajmila od Katarine, nadam se da se neće ljutiti :-))))
I krećemo.....



1. Da li smatraš da je poleđinski rezime knjige korisna ili nepotrebna stvar?

Meni koristan. Ukoliko nisam apsolutno ništa čula o nekoj knjizi ne vidim bolji način da se upoznam sa istom :-))

2. Kupuješ novu knjigu, koju formu želiš: audio, pdf, knjigu sa mekim ili tvdim koricama?

Biram opipljivu, štampanu verziju knjige. Da li će biti tvrdi ili meki povez zavisi od mnogo faktora. Volim klasike sa tvrdim povezom.

3. Da li pri čitanju komentare beležiš u notes ili u knjigu?

Od početka svoje ‚‚čitalačke karijere‚‚ pa do završetka faksa komentare sam pisala u razne notese, sveske, nikada i nikako u knjige. Posle četiri godine provedene na Fililoškom fakultetu počela sam da čitam malo ‚‚lakšu literaturu‚‚ i postepeno potpuno prestala da beležim bilo šta vezano za pročitane knjige. Relativno skoro sam se opet vratila starom dobrom piskaranju.

4. Da li ti je bitno da li je pisac muško ili žensko?

Potpuno je nebitan pol pisca.

5. Da li si ikad čitala unapred? Da li si pročitala poslednju stranicu pre nego što si došla do nje?

Dešavalo se, priznajem. Ne sećam se da sam nekad pročitala bas poslednju stranicu ali dešavalo se da malo ‚‚prelistam‚‚ unapred.

6. Koliko često organizuješ svje police?

Ne baš često. Kada obavljam veliko spremanje stana ili neki decluttering

7. Da li si ikada kupila knjigu samo zbog korica?

Koliko me sećanje služi nisam.

8. Čitanje napolju, bilo gde ili unutra?

Imam svoje mesto za čitanje, naravno, ali čitam bilo gde. I dok čekam bus na stanici, onako stojeći :-)))) Od pre nekoliko godina intenzivno čitam u prevozu.

9. Da li ti je muka kad čitaš dok se voziš?

U autobusu čitam, uživam da čitam u busu,  neretko mi je to jedino slobodno vreme za čitanje, put do posla i nazad recimo. U automobilu nikada ne čitam.

10. Hari Poter ili Sumrak saga? Navedi tri razloga da objasniš svoj odgovor.

Ni jedno ni drugo. Odlgedala sam možda jedan film o HP, čak mislim da nisam do kraja uspela da odgledam. Sumrak sagu sam gledala, ali ne sve delove možda prvi i treći recimo. Meni lično potpuno nezanimljivo.  Sumrak saga mi je zanimljivija od Potera ali daleko od toga da bih poželela da čitam knjige. Inače i nemam nikoga u svom okruženju ko čita i voli knjige o HP ili Sumrak  sagu .

11. Da li nosiš torbu za knjige kada putuješ?

Ne. U svoju torbu uvek ubacim poneku knjigu, nekad se desi da ih i ne pogledam na odmoru. Ja sam ljubitelj aktivnog odmora pa neretko nemam vremena za čitanje. Jedino mesto gde zaista pročitam gomilu knjiga jeste moj rodni grad i boravak u mojoj porodičnoj kući. Uživancija.

12. Da li mirišeš svoje knjige?

Je l to neki fetiš? :-)))) Volim miris hartije, ali ne mirišem svoje knjige.

13. Knjige sa ili bez ilustracija?

Bez ilustracija.

14. Šta si volela da čitaš ali si vremenom shvatila da nije kvalitetno štivo?

Već sam pisala da sam svaštaroš kada je u pitanju izbor knjiga. Daleko sam od čitalačkog snoba, nekada ne želim da traćim svoje vreme čitajući tralala knjige, a nekada mi baš takve prijaju. Odavno čitam, svašta čitam i zaključujem da kod mene i kod čitanja važi ona parola ‚‚ sve u svoje vreme‚‚ :-))))

15. Ispričaj nam priču iz detinjstva koja uključuje knjige.

Kada sam bila prvi razred osnovne škole na jednom času smo čitali nešto iz Bukvara i svako ko je dobro pročitao od učiteljice je dobio na čitanje po jednu knjigu iz školske biblioteke . Bajke sa prelepim ilustracijama.  Ja sam dobila Biberče.  Pošto sam ja mnogo pre škole umela da čitam čim sam dosla kući ja sam tu knjigu i pročitala i sutradan je vratila u biblioteku tražeći novu. Na preporuku bibliotekarke sam uzela knjigu sa ruskim bajkama sa kojima se do tada nisam upoznala. I dan danas ruske bajke su mi najlepše bajke.



16. Koja je najmanja knjiga na tvojoj polici?

Galeb Džonatan Livingston - Ričard Bah. Neko džepno izdanje.

17. Da li pišeš ili samo čitaš? Da li sebe vidiš kao pisca u budućnosti?

Piskaram pomalo, a šta će budućnost doneti ostaje da se vidi....

18. Kada si zavolela čitanje?

Oduvek volim čitanje. Verovatno je to bilo dok su mi roditelji kao detetu pričali priče, čitali pred spavanje. Tolika je bila moja želja za otkrivanjem svetova koji postoje u knjigama da sam sama naučila da čitam i to mnogo pre polaska u školu.

19. Koji je tvoj omiljeni klasik?



Buka i bes-  V. Fokner. I ne samo klasik već i jedna od najomiljenijih knjiga ikada.

20. Da li ti je književnost išla bolje u školi?

Podjednako dobro su mi isle i književnost i jezik. Inače imam gomilu diploma sa raznih nivoa  takmičenja ( uključujući i republičko)  iz srpskog jezika tokom osnovnog i gimnazijskog školovanja. Bila sam mnogo dobra u tome :-))))

21. Da ti neko pokloni knjigu koju si već čitala i mrzela  šta bi radila sa njom?

Prosledila bih je nekome ko želi da je pročita ili ko je ne mrzi :-))) Dešavalo mi se  da mi da na poklon dobijem knjige koje sam pročitala.

22. Za koji serijal sličan Hriju Poteru iz YA žanra znaš?

Ne znam ni za jedan, ne pratim i ne čitam taj žanr.

23. Koja je tvoja omiljena reč?

U srpskom jeziku bi to bila reč inat , nekako je naša, nama svojstvena i opisuje nas kao narod bolje nego i jedna druga.
U engleskom jeziku imam dve omiljene reči: nightingale  i dandelion  ( za nijansu više volim prvu). Nemam neki poseban razlog, volim kako zvuče i volim da ih čujem i izgovorim.

24. Vampiri ili Vile? Zašto?

Uz asocijaciju na na našu narodnu književnost biram vampire. A i vampir je jedina reč iz srpskog jezika koja je ušla u druge jezike :-)))

25.  Duhovi ili Vukodlaci?

Uz asocijaciju na GOT biram duhove :-))))

26. Ljudi koji menjaju oblik ili andjeli?

Ovo prvo ( opet  uticaj GOT)

27.  Ljubavni trougao ili zabranjena ljubav?

Zabranjena ljubav.

28. Da li imaš određeno mesto u kući gde čitaš?

Da, imam svoj ‚‚ćošak‚‚ :-)))

29. Obeleživač ili bilo koji papir?


Obeleživač. Trenutno jedan  magnetni sa srcima.

30. Da li možeš da prestaneš da čitaš bilo kada ili mora da bude određeni deo?

Život me naučio tome da mogu da prestanem sa čitanjem bilo kada :-))))) Kada nemate sve vreme ovog sveta na raspolaganju samo za sebe naučite i naviknete se na mnogo toga.

31. Da li jedeš i piješ kada čitaš?

Da. Naravno da nije to pravilo, ali da, čak volim da jedem ili pijem dok čitam :-))))

32.  Da li možeš da čitaš dok je uključen tv ili ide muzika?

Da, mogu.

33. Jedna po jedna knjiga ili više istovremeno?

I jedno i drugo. Zavisi kada mi šta više prija.

34. Čitaš li naglas ili u sebi?

Uvek u sebi. Ne kapiram ljude koji moraju da čitaju ili uče čitajući naglas.

35. Omiljeni žanr.

Drame. Psihološke drame.


4 comments:

  1. Odlicno urađen tag, uživala sam čitajući.💋
    Drago mi je da si pozajmila naslov😊

    ReplyDelete
  2. Super post!Tag mi se bas svidja...
    U koliko zeslis uclani se na moj blog,i javi se u kom ispod mog posta da uzvratim!
    beautyqueen000.blogspot.rs

    ReplyDelete
  3. Ruske bajke <3 pa jos sa ilustracijama (iako sam rekla da nisam ljubitelj ilustracija, imam i izuzetke).
    Nisam znala da se ovaj tag zove Bookworm, i ja sam ga radila, mozda da promenim naziv(?), da mi ne stoji samo Book tag.

    ReplyDelete
  4. Kako drugacije nego sa ilustracijama :-))) ( takodje napisah da ne volim ilustracije :-))) ) Ja sam naslov pruzela od Katarine, ovaj tag i nema naslov :-)) svako ga naslovljava kako zeli.

    ReplyDelete