Saturday, May 14, 2016

Širi dalje...#6



Proleće je konačno stiglo na velika vrata. Uživalo se u dugim šetnjama pored reke, dečijim igrarijama u parkiću, cvrkutu ptica i mirisu procvetalog drveća. Svaki slobodan trenutak sam provodila napolju tako da su  glavni  utisak ovog aprila svakako sunce, svež vazduh, reka, šetnja pored reke.  Izdvojiću par stvari koje su mi obeležile mesec,a koje bih volela da se šire dalje.  Utisak aprila je svakako  i početak šeste sezone serije Igra prestola, ali o tome neki drugi put. 



1. Serija 







`` Serijom uradjenom po istoimenom romanu Aleksandra Tišme, RTV vraća se na puteve stare slave kada je reč o proizvodnji serijskog i igranog programa. U središtu zbivanja je jedna ljubavna priča, afera izmedju Inge Lebenshajm ( Nina Janković), novosadske Nemice zanosne lepote, koja se 20 godina nakon rata vraća iz Beča u svoj rodni Novi Sad i Sergija Rudića ( Goran Bogdan), heroja Drugog svetskog rata, koji se nije snašao u posleratnom životu, i koji se svakog vikenda vraća u Novi Sad bežeći od svog, poslovno i emotivno zaglibljenog života u Beogradu.
Iako su poznanici iz gimnazijskih dana, njih dvoje se nisu videli 20 godina jer je Inge pred kraj rata morala da pobegne iz zemlje, budući da je njen otac bio jedan od vodećih novosadskih nacista. 
Povod za njihov ponovni susret pomalo je ciničanČ naime, sticajem raznih medjunarodnih pravnih okolnosti, Ingi je sudski vraćen stan u Novom Sadu koji joj je , kao i gotovo svim podunavskim Nemcima, oduzet odlukom AVNOJA-a i novih komunističkih vlasti. 
Sa stanom je dobila i stanare koje štiti stanarsko pravo i zbog čega sa povraćenom imovinom zapravo ne mođe ništa. Njen muž predlaže da odu u Novi Sad i da sa stanarima pronađu rešenje.``  ( preuzeto sa sajta www.rtv.rs )
Nisam ljubitelj domaćeg serijskog programa, ali moram da primetim da su se poslednjih godina pojavile neke odlične serije, mislim na serije Branio sam Mladu Bosnu , Čizmaše i gore pomenutu, Vere i zavere Serije sa tematikom romana Mir Jam i primitivnim humorom za široke narodne mase nisu my cup of tea. Osim činjenice da je radjena po romanu Aleksandra Tišme ( čija dela jako volim i koga jako poštujem i cenim kao pisca) neosporan je kvalitet same serije i glumačke ekipe. Imam i privatne razloge zbog kojih gledam ovu seriju, priznajem, i zaista to je samo razlog više da je preporučim svima. Daje se na RTV 1, nedeljom u 21h. 

2. Online kutak 

Slabo gledam tv već godinama. Televizor mi je upaljen po ceo dan, to je činjenica, najčešće su u  pitanju neki muzicki kanali ili kulinarski, ali eto tek onako...da se ubije tišina u stanu. Stvar navike ne potrebe. Internet je moj medij.  U ovom postu ću preporučiti sajt  VICE. Znam da postoji i istoimena tv emisija na nekom od nacionalnih kanala. Ja volim da čitam sajt. Volim inteligentno istraživačko novinarstvo. Sve preporuke. 

3. Slatkiši 
Pisala sam koliko volim slatkiše, ja sam jedan pravi čokoljubac :-)))) pa ću onda u skladu sa tim i preporučiti čoko kolačiće .





Potrebno je:
60 gr maslaca
200 gr kvalitetne tamne čokolade
100 gr šećera
2 jajeta1
1 vanilin šećer
210 gr glatkog brašna
pola kašičice praška za pecivo
na vrh kašičice soli
50 gr šećera u prahu za valjanje kuglica
  • Priprema:
  • Na pari rastopiti čokoladu i maslac dok se ne dobije jednolična masa. Jaja i šećer dobro umutite. Dodati otopljenu čokoladu i sve dobro promešati.
  • U posudi promešati brašno, so i prašak za pecivo pa dodati u masu sa čokoladom, dobro promešati. Posudu prekriti plastičnom folijom i ostaviti u frižider na nekoliko sati ili preko noći.
  • Lagano oblikujte loptice, uvaljajte ih u prah šećer i pecite u rerni na temeraturi od 170 stepeni. Pecite ih oko 10 minuta.
  • Prijatno! 





4 comments:

  1. Veoma lep post.:)
    Pogotovo se slažem za domaće serije, gledala sam "Čizmaše" i "Branio sam Mladu Bosnu", za promenu zaista dobro urađeno i kvalitetno. Delim mišljenje po pitanju jeftinog humora i prizemnih sentimentalnih pričica po Mir Jam...
    Nažalost, "Vere i zavere" nisam uhvatila od početka, a po sinopsisu, glumačkoj ekipi i činjenici da je Tišma (čije knjige i sama mnogo volim) autor romana na kome se zasniva ekranizacija, rekla bih da je pravo osveženje.
    Sačekaću da se sve prikaže, pa da nađem i odgledam od početka.:)
    Inače, proleće je moje omiljeno godišnje doba.:)
    "Game of Thrones" je posebna priča. :)))) Uživam u šestoj sezoni.

    ReplyDelete
  2. Hvala. Ja `Vere i zavere` gledam na netu, cini mi se da veceras ide 8. epizoda ( ne znam koliko ce ih biti).
    Sto se `Game of Thrones` tice, takodje uzivam, ali ne mogu da se otmem utisku da su je razvodnili i ravukli da se kraj ne nazire, mogla bi da traje beskonacno :-(

    ReplyDelete
  3. Divne preporuke :)
    Obradovah se komentaru da seriju pratis na netu, zvuči mi primaljivo, a Nina Janković mi je divna mlada glumica... Mada i zbog Bogdana vrijedi sjesti ispred tv-a :) Potražiću je večeras, jedva čekam da vidim kako je urađena, a i sama volim Tišmu. Nisam ni znala za seriju, valjda sam se navikla da se štancaju i prikazuju serije koje me ne oduševljavaju, tako da ovo zvuči kao pravo osvježenje.
    Keksiće sam i ja juče pravila, slučajnost ili je pomama za njima zato što su zaista preukusni... fotkala sam ih jutros ;)

    ReplyDelete
  4. Pogledaj seriju i javi kako ti se dopada. Meni se dopada, a ponavljam da nisam ljubitelj domacih serija uopste. Keskici su preukusni, moje dete stalno trazi da ih pravim, obozava ih.

    ReplyDelete