Wednesday, May 11, 2016

Ponoćna ruža - Lusinda Rajli

Pre više od dve godine imala sam priliku da pročitam jednu knjigu Lusinde Rajli. U pitanju je delo Devojčica na litici, jako mi se dopalo i ne znam zašto sam čekala ovoliko vremena da se vratim delima ove autorke. Ovoga puta ću pisati o knjizi Ponoćna ruža. 


`` Obuhvatajući četiri generacije od 1911. godine do danas, Ponoćna ruža prati neobičan život Anahite Čavan i dočarava nam prizore velelpnih palata Indije i veličanstvenih zdanja Engleske.

U vreme kada je britanska Indija bila na vrhuncu, jedanaestogodišnja Anahita, iz plemenite ali siromašne porodice, sklapa prijateljstvo s princezom Indirom, povlašćenom kćeri bogatog indijskog vladara. Postavči princezina zvanična družbenica, Anahita uoči Velikog rata prati prijateljicu u Englesku. Tamo upoznaje mladog Donalda Astberija, naslednika veličanstvenog, udaljenog poseda Astberi, i njegovu lukavu majku.

Osamdeset godina kasnije Rebeka Bredli uzdiže se medju američkim filmskim zvezdama i ceo svet joj je pod nogama. Medjutim, kada njena burna veza sa isto tako poznatim čovekom krene neočekivanim tokom, sa olakšanjem će prihvatiti ulogu mlade lepotice iz dvadesetih godina prošlog veka, koja će je odvesti van očiju javnosti, daleko u divljinu Dartmura u Engleskoj. Ubrzo nakon što počne snimanje u sad trošnom Astberi holu, neočekivano stiže Ari Malik, Anahitin praunuk, u potrazi za prošlošću svoje porodice. Rebeka i on otkrivaju mračne tajne koje proganjaju dinastiju Astberijevih.....``

Ovaj sinopsis mi je bio i više nego dovoljna preporuka. Engleska, mračne porodične tajne, tu je i Indija koja me ne privlači ništa posebno ali uvek sam  raspoložena za upoznavanje novih kultura. Posebno mi je bilo zanimljivo poredjenje engleske i indijske kulture. Volim priče u kojima se prepliću prošlost i sadašnjost, istorijske drame, porodične sage,a ova knjiga sadrži od svega toga ponešto.

Ovo je priča o dve porodice medjusobno isprepletane velom tajni, priča o dve drugarice koje su izabrale pogrešne muškarce. Priča o povezanosti majke i deteta. Likovi nisu savršeni ali su drugačiji, različiti, nekako posebni. Autorka odlično povezuje savremene dogadjaje i staru priču, jako vešto krstari kroz vreme. Ispričana  iz ugla različitih likova priča nas vodi kroz  vreme i mesta širom sveta sve dok se na kraju ne slože sve kockice.  Priča koja je puna ljubavi, puna iskrenih suza, puna radosti i praštanja.
I ova knjiga , kao i Devojčica na litici, imaju sve moje preporuke. Kada iz surove realnosti poželite da pobegnete u neka bajkovita mesta, u neke misteriozne zamkove koji kriju neku tajnu posegnite za delima Lusinde Rajli. Ili barem za ovim koje sam ja imala prilike da pročitam do sada.

No comments:

Post a Comment